دسته‌بندی نشده

قبیله عجیب گردن درازها در جنوب شرق آسیا 

عجیب و غریب ترین قبیله با گردن هایی دراز به عنوان یکی از اقوام نادر دنیا در جنوب شرق آسیا زندگی می کنند.

عجیب و غریب ترین قبیله با گردن هایی دراز به عنوان یکی از اقوام نادر دنیا در جنوب شرق آسیا زندگی می کنند.

یک استاد و پژوهشگر حوزه فرهنگ بین الملل دانشگاه تایلند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در کوالالامپور از زنان قبیله “پاودانگ” با گردن هایی به طول ۲۰ سانتیمتر به عنوان یکی از شگفت انگیز ترین اقوام منطقه جنوب شرق آسیا نام برد.
دکتر نوید رضا احدی افزود: زنان این قبیله از کودکی با انداختن هر سال یک حلقه برنجی به دور گردن خود ، سر را به سمت بالا هدایت و ثابت می کنند به طوری که در بزرگسالی تعداد ۲۸ حلقه فلزی با وزنی معادل پنج کیلوگرم ، موجب رشد گردنشان به درازای بیش از ۲۰ سانتیمتر می شود.
وی تصریح کرد: با رشد تدریجی گردن در میان حلقه های فلزی ، کبودی ناشی از وزن آن بر استخوان های شانه و جناغ سینه کاملا مشخص است اما این زنان به کبودی و درد ناشی از آن عادت دارند.
دکتر احدی ، پایبندی به آداب و رسوم پیشینیان ، حفظ هویت ، کمرنگ شدن زیبایی های زنانه در نگاه مغرضانه مردان فبائل بیگانه و مصونیت در برابر حمله ببرها را که بیشتر به گلوی شکار حمله می کنند از مهمترین علل و فلسفه استفاده از این حلقه های سنگین فلزی در قبیله پاودانگ بر شمرد.
وی افزود: آداب و رسوم ، سبک زندگی اجتماعی و ویژگی های شگفت انگیز و منحصر به فرد این قوم عجیب جنوب شرق آسیا ، همزمان با رفع بخش عمده ای از محدودیت های کرونایی ، این روزها بسیار مورد توجه گردشگران و مطالعه دانشمندان و پژوهشگران حوزه مردم شناسی قرار گرفته است.
این استاد و پزوهشگر دانشگاه تایلند خاطرنشان کرد: دیدن زنان گردن‌ دراز روستای کایان “Kayan” در گوشه ای دور افتاده از شمال غرب تایلند و در نزدیکی مرز میانمار ، سبب جذب گردشگران بسیاری به این منطقه شده است.
وی افزود: پس از یک دوره رکود و تحمیل زیان های سنگین به صنعت گردشگری به علت بحران ناشی از کرونا ، احیاء و رونق دوباره این صنعت درهم شکسته ، بویژه با استفاده از ظرفیت منحصر به فرد و پرجاذبه این قبیله شگفت انگیز ، بیش از پیش در کانون توجه و سرمایه گذاری دولت تایلند با هدف جذب بیشترین گردشگر برای درآمدزایی و سودآوری مضاعف قرار گرفته است.
این استاد و پژوهشگر ایرانی دانشگاه تایلند با اشاره به اقوام مختلف و اصیل ایرانی ، همراه با گویش های متفاوت ، لباس های رنگارنگ ، آداب و سنن و صنایع دستی متنوع خاطرنشان کرد: مسئولان حوزه گردشگری کشورمان می توانند با تمرکز روی این توانمندی های پرجاذبه و تبلیغ آن به زبان های رایج دنیا ، زمینه رشد و شکوفایی صنعت گردشگری را فراهم کنند.
اصالت قبیله “پاودانگ”، موسوم به “گردن زرافه ای ها” به تبت چین باز می گردد که ظرف چند قرن گذشته به میانمار مهاجرت و پس از آن به دلیل جنگ های قومیتی از میانمار به شمال کوهستان “تای” واقع در منطقه “چیانگ مای” تایلند کوچ کردند.

برای دیدگاه کلیک کنید

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر بیننده ترین

به بالا