جنوب شرق آسیا

جاذبه های گردشگری ایران، میهمان تلویزیون تایلند

جاذبه های گردشگری ایران، میهمان تلویزیون تایلند

تلویزیون تایلند مستند جاذبه های گردشگری ایران را برای نخستین بار در کنداکتور پخش دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، برای نخستین بار شبکه ۳۶ پی پی تی وی تایلند ، مجموعه مستندی از دیدینی های گردشگری ایران را در ۱۶ قسمت ده تا ۱۲ دقیقه ای آماده شده است. این بخش ها هر هفته از این شبکه سراسری پخش می کند.
کارگردان این مجموعه تلویزیونی در مصاحبه اختصاصی تصویری با خبرنگار ما گفت: در سفری یک‌ ماهه به ایران آثار باستانی ، بناهای مذهبی – تاریخی به همراه معماری منحصر به فرد مساجد و گلدسته ها ، بافت های تاریخی ، مقبره شعرای بزرگ ، فرش و صنایع دستی بی بدیل و انواع غذاهای سنتی و خوش طعم و رنگ را در شهرهای اصفهان ، شیراز و تهران به تصویر کشیدیم.


“گاسین ماهین تاراتپ” ایران را کشوری منحصر به فرد به لحاظ تاریخ و تمدن ، فرهنگ و ادبیات غنی دانست. گاسین خاطرنشان کرد: بر خلاف تبلیغات ایران هراسی برخی رسانه ها ، این کشور بسیار امن و زیبا دارای مردمی مهمان نواز و مهربان است.
وی هدف از تهیه این مجموعه تلویزیونی مستند را معرفی ایران امن ، با طبیعتی بکر ، چهار فصل و زیبا دانست. او گفت ایران دارای تنوع قومی – فرهنگی ، صنایع دستی بسیار گرانبهاء ، انواع غذاها و شیرینی های متنوعی است و تصریح کرد: تلاش کرده ام تمدن غنی چند هزار ساله ایران رو به تصویر بکشم. نشان دادن جلوه های معماری اصیل و چشم نواز ایرانی – اسلامی و ابنیه ارزشمند این سرزمین ، برای مخاطب تایلندی هم مورد نظرم بود.
این کارگردان تلویزیون تایلند گفت: برخی لباس های طرح دار زیبا از جنس ترمه و شیرینی های خوشمزه را از ایران برای دوستان و همکارانم هدیه آورده ام.
مستند جذابیت های گردشگری  هر هفته ساعت ۹ صبح از آنتن شبکه ۳۶ پی پی تی وی تایلند به صورت سراسری برای مردم این کشور پخش و شب ها نیز تکرار می شود.
همچنین هرقسمت پس از پخش تلویزیون، بلافاصله روی یوتیوب و شبکه های مجازی برای بازدید علاقمندان بارگذاری می شود. تا کنون بخش هایی آماده و منتشر شده با استقبال چشمگیری مواجه شده است.

برای دیدگاه کلیک کنید

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر بیننده ترین

به بالا