رویدادها

عرضه هنر و صنایع دستی ایران در نمایشگاه فرهنگی ، هنری و گردشگری برونئی

نخستین نمایشگاه فرهنگی ، هنری و تجاری کشورمان در پایتخت برونئی برپا شد.

به گزارش اسماعیل پورحاجی سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، حمیرا ریگی ، سفیر کشورمان در برونئی در ارتباط تصویری با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما در کوالالامپور، از برپایی این رویداد فرهنگی – هنری – تجاری به منظور معرفی صنایع دستی ایران، محصولات کشاورزی، ابنیه تاریخی و معماری اسلامی و همچنین نمایش چهار فیلم از سینمای ایران در بندر “سری بگاوان”، پایتخت برونئی دارالسلام خبر داد.

حمیرا ریگی تصریح کرد: در این نمایشگاه انواع فرش‌های دستباف و ماشینی، لباس محلی برخی از اقوام ایرانی، پارچه‌های دستباف، سوزن دوزی، ترمه، قلم زنی و مینا کاری به همراه معرفی غذا‌های ایرانی و محصولات کشاورزی نظیر کیوی، زعفران، پسته و عسل عرضه شده است.
وی خاطرنشان کرد: برخی از مهمترین شرکت‌های تجاری فعال برونئی در زمینه واردات کالا‌های صادراتی ایران نیز در این نمایشگاه با ارائه محصولات باکیفیت ایرانی حضور موثر دارند.
معاون وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان برونئی هم در مراسم افتتاح این نمایشگاه با عنوان “هفته فرهنگی ایران” به نمایندگی از دولت این کشور شرکت کرد.
همچنین علاوه بر حضور فعال رسانه‌ها بویژه تلویزیون ملی برونئی برای پوشش گسترده این رویداد بزرگ، بخش‌هایی از تصاویر رسانه‌ها در فضای مجازی این کشور، انعکاس یافته است.
نخستین نمایشگاه فرهنگی هنری- صنایع دستی – تجاری ایران به مدت یک هفته در محل دانشگاه ملی برونئی با هدف توسعه روابط دوجانبه و تقویت و رونق حوزه گردشگری ایران به مدت یک هفته، صبح و عصر برای بازدید علاقمندان دائر است.

برای دیدگاه کلیک کنید

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر بیننده ترین

به بالا