جنوب شرق آسیا

کسب مقام دوم مسابقات بین المللی قرائت قرآن مالزی توسط علیرضا بیژنی قاری ایران. سال 2023

قاری ایران علیرضا بیژنی موفق به کسب مقام دوم مسابقات بین المللی قرائت قرآن مالزی 2023 شد

نماینده کشورمان در شصت و سومین دوره مسابقات جهانی قرآن مالزی ، حائز رتبه دوم شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور ، علی رضا بیژنی قاری خوش لحن و صوت کشورمان در رقابت با نمایندگان ۲۳ کشور جهان ، مقام دوم شصت و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن مالزی را از آن خود کرد.
بر اساس رای هیات داوران ، علیرضا بیژنی با کسب امتیاز ۳۰/ ۹۳ دهم درصد در جایگاه دوم این دوره از مسابقات جهانی قرآن مالزی قرار گرفت.
محمد قیم نزار ، قاری کشور میزبان نیز به تشخیص هیات داوران به مقام اول رسید. او با کسب امتیاز ۹۶/ ۹۴ دهم درصد حائز این رتبه شد.

همچنین هیات داوران شصت و سومین دوره مسابقات جهانی قرآن کریم مالزی ، قاری اهل برونئی را حائز رتبه سوم تلاوت دانست.

استاد امین پویا قاری بین المللی کشورمان در این دوره استاد راهنمای علیرضا بیژنی بودند.

مسابقات قرائت قرآن مالزی


قاریان توانمند کشورمان در طول شصت و سه دوره برگزاری مسابقات جهانی قرآن مالزی ، یازده بار مقام نخست و ده ها بار رتبه دوم و سوم این مسابقات را به خود اختصاص داده اند.

این مسابقات در بخش حفظ کل یا سی جزء قرآن نیز برگزار می شود که نفرات برتر بخش آقایان و خانم ها معرفی و جوایز خود را از دست سلطان پراگ مالزی دریافت کردند. ایران در این بخش شرکت کننده نداشت.

در طول سالهای 2019 تا 2021 به دلیل شیوع کووید ، مالزی مسابقات قرائت قرآن را برگزار نکرد. هر ساله در ماه شعبان رقابت ها در مالزی و مرکز جهانی تجارت پوترا آغاز می شود. در اولین دوره پس از اتمام کووید و مسابقه امسال زودتر از موعد برگزار شدند.

رکورد دار این مسابقات محسن حاجی حسنی گارگر است با نمره ی ۹۵.۵ که در سال 2015 به مقام اول دست یافت و همان سال در فاجعه منا شهید شد.

تاریخچه مسابقات قرائت قرآن مالزی

برای دیدگاه کلیک کنید

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر بیننده ترین

به بالا