جنوب شرق آسیا

افتتاحیه مسابقات بین المللی قرائت قرآن مالزی سال 2023

افتتاحیه مسابقات قرائت قرآن مالزی

تاکید مالزی بر روشنگری در مقابل اسلام هراسی

نخست وزیر مالزی هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در سوئد را نمونه جهل و نادانی دانست و بر روشنگری در برابر اسلام هراسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، انور ابراهیم در مراسم افتتاحیه شصت و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به هتک حرمت اخیر به ساحت قرآن کریم در سوئد گفت: اسلام هراسی از جهل و نادانی به معانی بلند قرآن نشات می گیرد و در برابر این جهل ، باید با همه توان روشنگری کرد.

وی بر لزوم تشریح معانی و معارف بلند قرآن کریم تاکید و خاطرنشان کرد: ترجمه فصیح نص آیات نورانی کلام ا.. مجید به زبان های مختلف جهان وظیفه ای است که باید با همه توان انجام داد.

 نخست وزیر مالزی افزود: در برابر اسلام هراسی ناشی از جهل و نادانی باید با تکیه بر دانش و معارف اسلامی  به درستی روشنگری کنیم و حقیقت اسلام را به دنیا عرضه کنیم.

انور ابراهیم همچنین تصریح کرد: مالزی به همراه سایر کشورهای اسلامی علیه اسلام هراسی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل موضع گیری خواهد کرد.

شصت و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن با حضور ۷۶ قاری و حافظ کل قرآن کریم از ۵۲ کشور جهان در کوالالامپور آغاز شد.

علیرضا بیژنی قاری ایران ، اهل مشهد مقدس به عنوان نماینده کشورمان در شصت و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن مالزی حضور دارد.

نوبت قرائت نماینده کشورمان بر اساس قرعه کشی ، سه شنبه ۳۱ مرداد (۱۴۰۲) است.

علیرضا بیژنی امین پویا نیز قاری کشورمان را به عنوان استاد راهنما ، همراهی می کند.

مسابقات مالزی در دو رشته تلاوت و حفظ کل قرآن کریم در دو بخش خانم‌ها و آقایان برگزار می‌شود که البته امسال هم با وجود رایزنی قبلی از کشورمان برای اعزام حافظ قرآن به مالزی دعوت نشد.

بیست داور نیز از کشورهای اسلامی نظیر مصر ، عربستان ، اردن ، مالزی و اندونزی شصت و سومین دوره مسابقات جهانی قرآن کریم را در مالزی داوری می کنند.

مالزی بودجه ویژه ای را برای تامین جوایز برگزیدگان شصت و سومین دوره مسابقات جهانی قرآن کریم اختصاص داده است به طوری که امسال علاوه بر اعطاء جوایز نقدی ، گواهی مسابقات و هدایای جانبی ، بنیاد توسعه اقتصاد اسلامی این کشور نیز چهار نشان طلا  را برای چهار برگزیده آقا و خانم در دو رشته قرائت و حفظ کل کلام ا.. مجید در نظر گرفته است.

قاریان ایرانی در طول برگزاری سلسله دوره های مسابقات جهانی قرآن کریم مالزی ، کارنامه درخشانی را با کسب یازده مقام نخست و ده ها مقام دوم و سوم از خود به یادگار گذاشته اند. شصت سومین دوره مسابقات جهانی قرآن از شنبه ۲۸ مرداد تا پنجشنبه ششم شهریور به مدت شش روز در کوالالامپور مایتخت مالزی برگزار می شود

برای دیدگاه کلیک کنید

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر بیننده ترین

به بالا