جدیدترین ها

عرضه گازوئیل یارانه‌ای در مالزی

عرضه گازوئیل یارانه‌ای در مالزی

وزارت دارایی مالزی اعلام کرد از ابتدای ماه ژوئیه، شهروندان این کشور می‌توانند گازوئیل یارانه‌ای دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، اجرای طرح جدید یارانه سوخت در سراسر مالزی از طریق سازوکار مبتنی بر کارت ملی هوشمند انجام خواهد شد.  روشی که پیش‌تر در برنامه «بودی مادانی» برای بنزین نیز به کار رفت.

وزارت دارایی مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: یارانه گازوئیل به صورت مستقیم و فقط برای شهروندان مالزی و از طریق احراز هویت با کارت ملی پرداخت خواهد شد.  اتباع خارجی و افراد فاقد شرایط، مشمول این یارانه نخواهند بود.

بر اساس این طرح، قیمت گازوئیل یارانه‌ای برای شهروندان مالزی در سراسر کشور یکسان خواهد بود. در حال حاضر گازوئیل در ایالت‌های صباح و ساراواک با نرخ یارانه‌ای ۲.۱۵ رینگیت به فروش می‌رسد.  هم اکنون قیمت آزاد آن در شبه‌جزیره مالزی به ۴.۳۷ رینگیت در هر لیتر می‌رسد.

دولت مالزی همچنین اعلام کرد اصلاحات جدید در نظام هدفمندسازی یارانه سوخت اعمال می شود. در این اصلاحات قیمت گازوئیل در صباح و ساراواک نیز با سایر مناطق کشور هماهنگ میشود.

در این بیانیه تأکید شده است که یارانه‌های دولتی باید صرفاً به شهروندان مالزی اختصاص یابد و اختلاف قابل توجه میان قیمت یارانه‌ای و آزاد گازوئیل، زمینه سوءاستفاده، قاچاق و نشت یارانه به بازارهای خارجی را فراهم کرده است.

دوشنبه 1 تیر 1405
کوالالامپور/ خبرگزاری صدا و سیما

پر بیننده ترین

به بالا