اعتراض در جاکارتا مقابل سفارت آمریکا در پی کشته شدن صلحبانان اندونزی
دوشنبه 14 اردیبهشت 1405
کوالالامپور/ خبرگزاری صدا و سیما
در پی آنکه رژیم صهیونیستی سه نظامی اندونزی را در جنوب لبنان به شهادت رساند. هزاران نفر در جاکارتا با حضور در مقابل سفارت آمریکا تجمع اعتراضی برپا کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، معترضان این تجمع را از ساعات ابتدایی صبح آغاز کردند. و بهسرعت آن را گسترش دادند. حضور گسترده خانوادهها، زنان و کودکان در این راهپیمایی از نکات قابل توجه این رویداد بود.
معترضان با لباسهای سفید در این گردهمآیی شرکت کردند . آنها پرچمهای فلسطین و اندونزی را به همراه داشتند. و با سر دادن شعارهایی، ضمن محکوم کردن این حمله، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند. برگزارکنندگان، این مراسم را با عنوان «میلیونها دعا برای شهدا» برپا کردند. و فضای آن را با قرائت دعا، سخنرانی و سرودهای مذهبی آکندند.
سخنرانان در این تجمع، بر گرامیداشت این نظامیان که در قالب مأموریت صلحبانی یونیفیل در جنوب لبنان فعالیت میکردند تاکید کردند. آنها از جامعه جهانی خواستند تا در برابر نقض قوانین بینالمللی پاسخگو باشد. همچنین بر ضرورت حمایت از آرمان فلسطین و پایان دادن به درگیریها در منطقه تأکید ورزیدند.
این تجمع یکی از بزرگترین گردهماییهای اعتراضی اخیر در پایتخت اندونزی بود. پیش از این نیز رژیم صهیونیستی تعدادی از صلحبانان اندونزیایی را در جنوب لبنان به شهادت رساند.